/ IHRights#Iran: Hossein Amaninejad and Hamed Yavari were executed in Hamedan Central Prison on 11 June. Hossein was arrested… https://t.co/3lnMTwFH6z13 ژوئن

به دار آویخته شدن یک زندانی در سلماس – اعدامهای بیشتر در بخشهای مختلف ایران

28 فوریه 14
به دار آویخته شدن یک زندانی در سلماس – اعدامهای بیشتر در بخشهای مختلف ایران
بیش از ۱۴۰ نفر از آغاز سال ۲۰۱۴ اعدام شده اند.

حقوق بشر ایران، ۸ اسفندماه ۱۳۹۲: یک زندانی امروز در زندان سلماس به دار آویخته شد. به گزارش صدا و سیمای دولتی ایران زندانی که با نام شناخته نشده ، متهم به  قاچاق 5 کیلوگرم تریاک و ۶۰۰ گرم هروئین بوده است.

همچنین روزنامه خراسان در مورد اعدام سه زندانی در روزهای گذشته گزارش داده است. یکی از زندانیان یک مرد ۳۵ ساله بوده که  یک مرد ۵۰ ساله را در سال ۱۳۸۷ به قتل رسانده است. او به قصاص محکوم شده بود و در زندان مرکزی مشهد در روز سه شنبه ۶ اسفند  به دار آویخته شد. دو مرد دیگر در همان زندان در تاریخ ۳۰ بهمن  به دار آویخته شدند. این زندانیان نیز متهم به قتل بودند. یکی از آنها که به نام "آ" شناسایی شده، متهم به قتل یک نفر در سال  ۱۳۸۶ بوده است.

مرد دیگر که شناسایی نشده است، یک مرد ۲۸ ساله بوده که  متهم  به قتل یک مرد دیگر در پی درگیری در یک مجلس عروسی ،در روستای "خلیل آباد" بوده است.

به گفته فعالان حقوق بشر خبرگزاری هرانا، در روز سه شنبه ۶ اسفند سه مرد در ملاء عام در اسلام آباد به دار آویخته شدند. این اعدام ها توسط رسانه های رسمی اعلام نشده است و هیچ اطلاعی در مورد هویت و اتهامات عنوان شده علیه این زندانیان وجود ندارد.

روز چهارشنبه هفت زندانی دیگر در کرج به دار آویخته شدند، سه تن از آنها در ملاء عام و چهار نفر در زندان رجایی شهر به دار آویخته شدند.