/ IHRights#Iran: Hossein Amaninejad and Hamed Yavari were executed in Hamedan Central Prison on 11 June. Hossein was arrested… https://t.co/3lnMTwFH6z13 ژوئن

خطر اعدام: انتقال دو زندانی محکوم به اعدام عرب اهوازی به مکان نا معلوم

24 مارس 14
خطر اعدام: انتقال دو زندانی محکوم به اعدام عرب اهوازی به مکان نا معلوم
در پی‌ انتقال دو زندانی محکوم به اعدام عرب اهوازی به مکان نا معلوم، نگرانی از امکان اعدام قریب الوقوع این دو زندانی افزایش یافت. سازمان حقوق بشر ایران خواستار واکنش فوری  مجامع بین المللی شد.    حقوق بشر ایران، ۴ فروردین ماه ۱۳۹۲: سید خالد (یاسین) موسوی ۳۶ ساله و علی چبیشاط ۴۹ ساله دو زندانی سیاسی عرب محکوم به اعدام از اهالی شهر شوش روز سه شنبه گذشته ۱۸ مارس ۲۰۱۴ از زندان دزفول به مکان نامعلومی منتقل شده اند. این دو زندانی در تاریخ ۱۱ نوامبر ۲۰۱۱ توسط اداره اطلاعات شوش بازداشت شده و پس از ماهها شکنجه شدید جسمی و روانی مجبور به (اعترافات) اجباری شده بودند. شعبه دو دادگاه انقلاب اهواز به ریاست “قاضی سید محمد باقر موسوی” برای علی چبیشاط و سید خالد موسوی احکام اعدام و برای یک نفر دیگر هم پرونده آنها به نام سلمان چایانی ۲۵ سال حبس صادر کرده بود.
زندانیان بعد از صدور حکم از شهر اهواز به زندان شهر دزفول منتقل شدند و دیوان عالی کشور تا چندی پیش احکام اعدام آنها را تایید نکرده بود. خانواده زندانیان و فعالان حقوق بشر می گویند: ممکن است در این اواخر احکام اعدام آنها به تایید دیوان عالی رسیده و ما از آنها بی اطلاع بوده ایم. در صورت تایید احکام اعدام آنها، انتقال آنان می تواند به معنی انتقال برای اجرای احکام اعدام تلقی شود. از آذر ماه گذشته تا کنون شش زندانی عرب اهوازی دیگر بدون اطلاع قبلی‌ خانواده و یا وکلایشان به اتّهام محاربه و افساد فی‌ الارض اعدام شده اند.