/ IHRights#Iran: Hossein Amaninejad and Hamed Yavari were executed in Hamedan Central Prison on 11 June. Hossein was arrested… https://t.co/3lnMTwFH6z13 ژوئن

اجرای پنج اعدام در ملاء عام و یک مورد در زندان: اعدام دو مرد به اتهام لواط

6 اوت 14
اجرای پنج اعدام در ملاء عام و یک مورد در زندان: اعدام دو مرد به اتهام لواط

 

چهار زندانی امروز در ملاء عام در شیراز به دار آویخته شدند که دو نفر از این افراد به اتهام  لواط  به دار آویخته شدند. دو زندانی دیگر نیز در شهرستان کرج به دار آویخته شدند که یکی از این اعدام‌ها در ملاء عام اجرا شد.

حقوق بشر ایران، ۱۵ مرداد ۱۳۹۳: چهار زندانی امروز ۱۵ مرداد  در ملاء عام در شهرستان شیراز  به دار آویخته شدند.  به گزارش وب سایت رسمی دادگستری استان فارس، دو تن از این زندانیان به اتهام لواط  محکوم به اعدام شدند. این زندانیان به نامهای " عبدالله - ق - چ "و" سلیمان - ق - چ " شناسایی شده اند. از آنجایی که هیچ اشاره‌ای به تجاوز به عنف در این گزارش نشده است، این احتمال وجود دارد که این افراد  به جهت رابطه جنسی با همجنس خود  به اعدام محکوم شدند.

به گفته این گزارش، دو زندانی دیگر به نامهای " عبادالله - ح " و " حسین - ت " به جرم آدم ربایی و تجاوز به عنف شناسایی شدند.

 

خبرگذاری تسنیم همچنین در مورد اعدام دو زندانی در کرج گزارش داد. یکی از این زندانیان که متهم به سوء استفاده جنسی از کودکان بود در ملاء عام  به دار آویخته شد و زندانی دیگر که متهم به  آدم ربایی و تجاوز به یک زن بود در زندان به دار آویخته شد.

سازمان حقوق بشر ایران  اعدام‌های امروزرا  به شدت محکوم می کند. محمود امیری مقدم، سخنگوی این سازمان گفت: "ما مصرانه خواهان محکومیت  بین المللی اعدام‌های وحشیانه امروز هستیم. این امکان وجود دارد که دو نفر از افراد اعدام شده  امروز به علت ارتباط جنسی با همجنس خود  به اعدام  محکوم شد ند. مقامات ایران باید پاسخگوی این اعمال غیر انسانی خود باشند ".