/ IHRights#Iran: Hossein Amaninejad and Hamed Yavari were executed in Hamedan Central Prison on 11 June. Hossein was arrested… https://t.co/3lnMTwFH6z13 ژوئن

دو اعدام در ملاء عام در ساری و برازجان و یک قطع عضو در ملاء عام در ابرکوه

26 اوت 14
دو اعدام در ملاء عام  در ساری و برازجان و یک قطع عضو در ملاء عام در ابرکوه
طی‌ روزهای گذشته مردم ایران شاهد قطع انگشتان دست راست یک مرد، و اعدام دو نفر دیگر در ملأ عام بوده اند. در ۳ هفته گذشته حداقل ۶۰ نفر در ایران اعدام شده اند که ۱۵ مورد از آنها در ملاء عام اجرا شده است. سازمان حقوق بشر ایران از جامعه بین المللی مصرانه می خواهد تا موج مجازات‌های وحشیانه از سوی مقامات ایرانی را محکوم کند.  

حقوق بشر ایران، ۳ شهریور ۱۳۹۳: به گزارش رسانه‌های دولتی ایران، چهار انگشت دست راست یک مرد در ملاء عام در شهر ابرکوه در استان یزد  قطع شد.  به گفته خبرگذاری دولتی ایسنا، این مرد  که به نام "م. ن. " شناسایی شده متهم به سرقت و کلاه برداری بوده است.  این قطع عضو در ملاء عام در آغاز هفته گذشته صورت گرفت.

همچنین رسانه‌های ایران روز یکشنبه ۲ شهریور از اعدام در ملأ عام دو نفر در دو شهر مختلف خبر دادند.

  

به گزارش سایت خبری "روز نو" مرد جوانی به نام "سهیل" در ملاء عام در شهر ساری به دار آویخته شد. به گفته این گزارش، سهیل به قتل برادر، همسر و پسر عموی خود متهم شده بود.

مرد دیگری که با نام شناسایی نشده است در روز یکشنبه در ملاء عام در شهر برازجان  به دار آویخته شد. بر اساس روزنامه جام جم این مرد به اتهام ربودن و قتل دو زن به اعدام محکوم شده بود.

از هفته اول ماه جاری میلادی( اوت ) تا کنون حداقل ۶۰ نفر در ایران اعدام شده اند که ۱۵ مورد از آنها در ملاء عام اجرا شده است.

سازمان حقوق بشر ایران  قطع عضو و اعدام‌های در ملاء عام توسط مقامات ایرانی را به شدت محکوم می کند. محمود امیری مقدم، سخنگوی این سازمان گفت: "قطع عضو و اعدام‌های در ملاء عام روش هایی هستند که مقامات ایران جهت گسترش ترس در جامعه بکار می گیرند. اینها همان روشهایی هستند که  گروه  "داعش" در عراق و سوریه از آنها استفاده می‌‌کند  با این تفاوت که ایران عضو سازمان ملل متحد است و بسیاری از کنوانسیون‌های این سازمان را تصویب کرده است. ما از جامعه بین المللی مصرانه می خواهیم استفاده از مجازات‌های وحشیانه توسط مقامات ایران را به شدت محکوم نمایند. "