/ IHRights#Iran: Hossein Amaninejad and Hamed Yavari were executed in Hamedan Central Prison on 11 June. Hossein was arrested… https://t.co/3lnMTwFH6z13 ژوئن

۲۵ زندانی در زندانهای قزل حصار و رجایی شهر بطور دسته جمعی اعدام شدند

3 ژوئیه 13
۲۵ زندانی در زندانهای قزل حصار و رجایی شهر بطور دسته جمعی اعدام شدند

حقوق بشر ایران ۱۲ تیرماه ۱۳۹۲: بنا به گزارش‌های رسیده به سازمان حقوق بشر ایران دیروز و امروز ۲۵ زندانی در زندانهای قزل حصار و رجایی شهر بطور دسته جمعی‌ به دار آویخته شدند. هیچیک از این اعدام‌ها توسط رسانه‌های رسمی‌ ایران اعلام نشده اند.

اعدام دسته جمعی ۲۱ زندانی در زندان قزل حصار

۲۱ زندانی بامداد دیروز سه‌ شنبه در زندان قزل حصار اعدام شدند. بنا به گزارش‌های رسیده ۱۷ نفر از افراد اعدام شده از زندانیان زندان قزل حصار بودند و چهار زندانی از زندانهای دیگر برای اجرای حکم اعدام به قزل حصار منتقل شده بودند. یکی‌ از این زندانیان به نام محسن جهانبخش متولد ۱۳۵۶ بود که از سال ۸۸ در زندان رجایی شهر به سر می‌برد. وی به اتّهام محاربه به دلیل شرکت در سرقت مسلحانه توسط قاضی صلواتی به اعدام محکوم شده بود.

خانواده آقای جهانبخش از اجرای حکم اعدام با خبر نبوده و وی امکان انجام آخرین ملاقات را هم نگرفت. هویت ۲۰ زندانی دیگر هنوز مشخص نیست ولی‌ بنا به گزارش‌های رسیده اتّهام این افراد محاربه، افساد فی‌ الارض و جرائم مربوط به قاچاق مواد مخدر می‌‌باشد.

اعدام چهار زندانی در زندان رجایی شهر

چهار زندانی بامداد امروز در زندان رجای شهر اعدام شدند. این زندانیان همگی‌ به اتّهام قتل به قصاص محکوم شده بودند و از زندانیان بندهای ۶، ۲ و ۳ بودند. نامهای سه‌ نفر از این افراد محمد جعفری، علی‌ یادگاری و کریم تاراج می‌‌باشد.

سازمان حقوق بشر ایران ضمن محکومیت شدید اعدام‌های دسته جمعی‌ دیروز و امروز نسبت به اعدام‌های بیشتر در روزهای قبل از آغاز ماه رمضان هشدارداد. محمود امیری مقدم سخنگوی این سازمان از جامعه جهانی‌ خواست تا در قبال این اعدام‌ها واکنش فوری نشان دهند.