/ IHRights#Iran: Hossein Amaninejad and Hamed Yavari were executed in Hamedan Central Prison on 11 June. Hossein was arrested… https://t.co/3lnMTwFH6z13 ژوئن

حدود ۲۰۰ زندانی در هرمزگان منتظر اجرای حکم اعدام هستند- ۱۴ اعدام پیش از این گزارش نشده در زندان‌های هرمزگان

21 ژوئن 13
حدود ۲۰۰ زندانی در هرمزگان منتظر اجرای حکم اعدام هستند- ۱۴ اعدام پیش از این گزارش نشده در زندان‌های هرمزگان

حقوق بشر ایران، ۲۹ خرداد ماه ۱۳۹۲: به گفته علی علیا، رئیس قوه قضاییه استان هرمزگان، حدود ۲۰۰ زندانی در زندان های هرمزگان در صف اعدام، در انتظار اجرای حکم به سر می برند.

به گزارش خبرنگار ندای هرمزگان، علی علیا که در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضائیه سخن می گفت، افزود: "از میان ۲۹۷ محکوم به اعدام در سال گذشته ۱۴ نفر حکمشان تایید و به دار مجازات آویخته شدند. وی اضافه کرد: در حال حاضر نزدیک به ۲۰۰ "نفر اعدامی در زندان های هرمزگان منتظر اجرای حکم شان هستند

او با بیان این موضوع که محکومان به اعدام از مجرمان قاچاق مواد مخدر و قتل نفس هستند، افزود: " میزان ورودی زندانهای هرمزگان در مجموع 2 درصد افزایش نشان می دهد "که این امر ناشی از شرایط سخت اقتصادی است.

شایان ذکر است که هیچ یک از ۱۴ اعدام زندان های هرمزگان توسط رسانه ای دولتی اعلام نشده بودند.

بر اساس گزارش سازمان حقوق بشر ایران – گزارش سالانه اعدام در ایران در سال ۲۰۱۲ میلادی- تعداد ۲۸۶ اعدام اعلام نشده یا مخفیانه در ۱۵ زندان مختلف ایران در سال ۲۰۱۲ صورت گرفته است. و این در حالی ست که زندانیان زندان های هرمزگان در میان آمار اعلام شده توسط سازمان حقوق بشر ایران لحاظ نشده بودند. این بدان معناست که اعدام های مخفیانه در سطح وسیع تر و تعداد بالاتری از آنچه توسط سازمان های حقوق بشری ایران اعلام می شود است.