/ IHRights#Iran: Hossein Amaninejad and Hamed Yavari were executed in Hamedan Central Prison on 11 June. Hossein was arrested… https://t.co/3lnMTwFH6z13 ژوئن

انتقال ۱۳ زندانی دیگر جهت اعدام در قزل‌حصار

31 مه 15
انتقال ۱۳ زندانی دیگر جهت اعدام در قزل‌حصار
تنها یک هفته پس از اعدام ۲۲ زندانی در زندان قزل‌حصار، طی روز شنبه ۱۳ زندانی دیگر در این زندان با جرایم مربوط به مواد مخدر جهت اجری حکم به سلول انفرادی منتقل شدند. سازمان حقوق بشر ایران، ۱۰ خرداد ماه ۱۳۹۴: بنا به گزارشات  موثقی که به این سازمان حقوق بشری رسیده است، روز شنبه ۹ خرداد ماه ۱۳ زندانی در زندان قزل‌حصار به سلول انفرادی منتقل شدند تا طی روزهای آینده حکم اعدام در مورد ایشان اجرا شود. این درحالی بود که چندتن از زندانیان که برای اجرای حکم اعدام فراخوانده شده بودند در مقابل این اقدام مقاومت کرده و همین موضوع باعث شد گارد ضد شورش وارد عمل شود. یکی از زندانیان در این رابطه به سازمان حقوق بشر ایران گفت: "نماینده دادستان هم به همراه گارد ضد شورش حضور داشت و دستور داد هرکس از زندانیان از جایش بلند شود دست و پایش را بشکنند و به قصد کشت بزنند.
" وی همچنین گفت: "دوتن از کسانی که برای اجرا صدا زدند مشغول ملاقات با خانواده‌های خود بودند و در سالن ملاقات به ایشان اطلاع میدهند که زمان اجرای حکم فرارسیده و به انفرادی بردنشان." زندانیانی که طی روز شنبه به سلول انفرادی منتقل شدند از سالنهای ۲، ۳ و ۷ واحد ۲ بوده‌اند. یکی از زندانیانی که جهت اجرای حکم اعدام در روز شنبه فراخوانده شد جهت به تعویق افتادن اعدامش با ضربات کارد اقدام به کشتن یک زندانی محکوم به مرگ دیگر کرده است تا شاید اینگونه با تشکیل پرونده قضایی و صدور کیفرخواست قتل، اجرای حکم اعدامش چندی به تاخیر بیافتد. همچنین گزارشهایی به دست سازمان حقوق بشر ایران رسیده که همسر یکی از زندانیانی که به سلول انفرادی منتقل شدند اقدام به خودکشی از روی پل عابر پیاده کرده است. گفتنی است، طی روز دوشنبه ۴ خرداد ماه ۲۲ زندانی با جرایم مربوط به مواد مخدر در زندان قزل‌حصار کرج از طریق چوبه دار اعدام شدند و آمار اعدامهای این زندان تنها در ماه گذشته را به ۴۴ نفر رساندند. سازمان حقوق بشر ایران یک بار دیگر از جامعه جهانی میخواهد در خصوص اعدامهای بیشمار در ایران واکنش نشان دهد. همچنین محمود امیری مقدم سخنگوی این سازمان گفت: "وضعیت محکومان به اعدام زندان قزل‌حصار بسیار بحرانی است و نیاز به واکنش فوری جامعه جهانی دارد. این شرم آور است که جامعه جهانی هیچ‌گونه واکنشی نسبت به این اعدامها نشان نمیدهد." گزارشهای تکمیلی در این خصوص منتشر خواهد شد.