/ IHRights#Iran: Hossein Amaninejad and Hamed Yavari were executed in Hamedan Central Prison on 11 June. Hossein was arrested… https://t.co/3lnMTwFH6z13 ژوئن

سعید صدیقی و ۹ زندانی دیگر صبح امروز در زندان اوین اعدام شدند.- سازمان حقوق بشر ایران خواستارمحکومیت اعدام ها و لغو سفر نماینده گان پارلمان اروپا به ایران شد

22 اکتبر 12
سعید صدیقی و ۹  زندانی دیگر صبح امروز در زندان اوین اعدام شدند.- سازمان حقوق بشر ایران خواستارمحکومیت اعدام ها و لغو سفر نماینده گان پارلمان اروپا به ایران شد

حقوق بشر ایران، اول آبان ماه ۱۳۹۱: بنا به گزارش های رسیده از ایران سعید صدیقی و ۹ زندانی دیگر بامداد امروز در زندان اوین به دار آویخته شدند.

رسانه های رسمی ایران این خبر را تائید کرده اند. واحد مرکزی خبر با نقل این خبر به نقل از دادسرای تهران،گزارش داد : حکم اعدام ۱۰ نفر از اعضای دو باند بزرگ قاچاق مواد مخدر، سحرگاه امروز اجرا شد. از اعضای این دو باند بزرگ، در مجموع بیش از دو تن مواد مخدر از نوع تریاک و شیشه کشف شده است. اعضای باند نخست به اسامی فرشید رستمی فرزند حسین، فرهاد مشهدی ابوالقاسم فرزند جواد، علی درویشی فرزند رضا، عباس عباسی نمکی فرزند اله قلی، سعید صدیقی فرزند ابراهیم ، حمید ربیعی فرزند محمد علی و محمدعلی ربیعی فرزند علی نام داشتند. از این باند حدود یک تن مواد مخدر از نوع شیشه کشف شده بود؛ این افراد، مواد مخدر صنعتی را در سطح شهر تهران توزیع می کردند.

اعضای باند دوم نیز علیرضا مولایی فرزند علی ، اسحاق لورگی فرزند دارعباس و یوسف پرمر فرزند غلام نام داشتند.

سازمان حقوق بشر ایران خواستار محکومیت شدید این اعدام ها شد. این اعدام ها به دلیل استفاده از شکنجه برای گرفتن اعتراف و آدم یک دادرسی عادلانه بر اساس استانداردهای بین المللی غیر قانونی محسوب میشوند. محمود امیری مقدم سخنگوی سازمان حقوق بشر ایران ضمن تسلیت به خانواده های اعدام شده گان گفت: "رهبران نظام جمهوری اسلامی و در صدرشان آقای علی خامنه و غلامحسین محسنی اژه ای باید در مقابل این اعدام های غیر قانونی جوابگو باشند. ما خواهان محکومیت این اعدام ها و واکنش شدید و فوری جامعه بین المللی برای جلوگیری از اعدام های بیشتر هستیم . سازمان حقوق بشر ایران از پارلمان اروپا میخواهد تا سفر خود را به ایران لغو کند. سفر هیآت پارلمان اروپا پس از این اعدام ها پیام اشتباهی را به حکومت ایران میدهد".

سعید صدیقی و دستکم ده زندانی دیگر قرار بودروز پنجشنبه ۱۱ اکتبر در زندان اوین اعدام شوند ولی اجرای احکام آنها بخاطر توجه جامه بین المللی و بخصوص تلاشهای خانواده سعیدی در مطبوعات به تعویق افتاد. مادر سعید صدیقی خانوم منیره علیزاده نورانی در نامه ای از جامعه جهانی خواست تا برای نجات جان پسرش تلاش کنند.

صبح دیروز خانواده های این زندانیان برای آخرین ملاقات به زندان اوین خواسته شده اند. سازمان حقوق بشر ایران و دیگر نهاد های حقوق بشری خواهان واکنش بین المللی برای توقف این اعدام ها شدند.

تمامی این زندانیان به اتهام جرائم مربوط به مواد مخدر به اعدام محکوم شده اند. بنا به گزارش های رسیده اکثر این زندانیان در زیر شکنجه مجبور به اعتراف شده و از دادرسی عادلانه برخوردار نبوده اند. سعید صدیقی برای اولین بار وکیل خود را پانزده دقیقه قبل از محاکمه دید و دادگاه وی فقط حدود پانزده دقیقه طول کشید. اعدام سعید صدیقی و دیگر زندانیانی که امروز اعدام شدند بر اساس استانداردهای بین المللی غیر قانونی است .