حقوق بشر ایران، ١ بهمن ١٣٩٢: چهار زندانی محكوم به اعدام سنندجی اهل سنت در زندان قزلحصار پس از گذشت دوماه و نیم به اعتصاب غذای خود پایان دادند.
منابع نزدیك به این زندانیان ضمن اعلام خبر فوق به سازمان حقوق بشر ایران گفتند: پس از قول علی حسینی، رئیس زندان قزلحصار در روز ٢٧ دی ماه ١٣٩٢، مبنی بر پیگیری پرونده آنها و تسهیل در انتقال آنها به زندان رجاییشهر اعتصاب غذای خود را شکستند.
حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی از روز ۱۳ آذرماه سالا جاری بخاطر بررسی مجدد پرونده و انتقال مجدد به زندان رجایی شهر دست به این اعتصاب غذا زده بودند. هر چهار زندانی بعلت طولانی شدن و تداوم اعتصاب دچار خونریزی كلیه و معده شده و هر روز چند بار بیهوش می شوند وبینایی و شنوایی این چهار زندانی بشكل محسوسی ضعیف شده است.
این زندانیان به همراه شش تن دیگر كه هم پرونده آنها شدند در سال ۸۸ دستگیر شدند. شش زندانی مورد اشاره به نامهای بهرام احمدی، کیوان زند کریمی، هوشیار محمدی، محمد ظاهربهمنی، اصغر و بهنام رحیمی در دیماه ۹۱ در زندان رجاییشهر اعدام شدند.
اتهام این افراد محاربه و فساد در ارض از طریق ترور ملامحمد شیخالاسلام، نماینده مجلس خبرگان رهبری اعلام شده است. این در حالیست كه بازداشت آنان چند ماه پیشتر از ترور ملامحمد شیخالاسلام صورت گرفته است.