/ IHRights#Iran: Hossein Amaninejad and Hamed Yavari were executed in Hamedan Central Prison on 11 June. Hossein was arrested… https://t.co/3lnMTwFH6z13 ژوئن

دوازده اعدام دیگر در ایران- ۳۵ اعدام در ۱۲ روز گذشته

26 اوت 13
 دوازده اعدام دیگر در ایران-  ۳۵ اعدام در ۱۲ روز گذشته

حقوق بشر ایران، ۴ شهریور ۱۳۹۲:

به گزارش رسانه های دولتی ایران، ۱۲ زندانی در زندان های مختلف ایران طی چند روز گذشته اعدام شده اند.

به گزارش خبرگزاری فارس بامداد امروز دوشنبه ۴ شهریورماه پنج زندانی در زندان قم به دار آویخته شدند. این زندانیان که هویتشان در گزارش مشخص نشده است همگی‌ متهم به جرأیم مربوط به مواد مخدر بودند. بنا به این گزارش یکی از زندانیان ۳۵۴ کیلوگرم تریاک در اختیار داشت که ۲۰۰ کیلو از آن را فروخته بود. و یکی دیگر از آنها ۱۵ کیلو کراک در اختیار داشت.

به نقل از واحد مرکزی خبر، یک زندانی به اتهام حمل ٢ کیلو و ٤٥ گرم هرویین و یک کیلو و ٧٧ گرم کراک دستگیر و روز گذشته ۳ شهریور ماه در محوطه زندان اصفهان به دار آویخته شد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان اردبیل، امروز ۴ شهریورماە یک زندانی ۵۶ ساله که هویتش فاش نشده است، به اتهام حمل ۹۹۱ گرم هرویین، در زندان اردبیل اعدام شدە است.

دادستان عمومی کرمانشاه خبر از اعدام ۳ نفر به اتهام قتل در زندان مرکزی کرمانشاه دادە است. این زندانیان به نام های آ. م ، ه.ب و ج.ص معرفی شده اند.

بنابر اعلام دادگستری استان خوزستان در روزهای اخیر ۲ نفر در زندان کارون اهواز به دار آویخته شدند. یکی از زندانیان روز ۲۸مرداد ماه با نام رضا.ر به اتهام قتل در زندان کارون اعدام شده است و همچنین روز ۲۷ مردادماه زندانی دیگری با نام علی.ش با اتهامی مشابه در محوطه زندان به دار آویخته شده است.

بر طبق گزارشات رسمی رسانه های ایران، حداقل ۳۵ نفر در ۱۲ روز گذشته در ایران اعدام شده اند.