/ IHRights#Iran: Hossein Amaninejad and Hamed Yavari were executed in Hamedan Central Prison on 11 June. Hossein was arrested… https://t.co/3lnMTwFH6z13 ژوئن

ادامه اعدام‌های دسته جمعی‌ در ایران: دستکم ۱۷ نفر امروز اعدام شدند

30 اکتبر 13
ادامه اعدام‌های دسته جمعی‌ در ایران: دستکم ۱۷ نفر امروز اعدام شدند

سازمان حقوق بشر ایران، چهارشنبه ۸ آبان ماه: در اساس گزارش‌های رسمی‌ و غیر رسمی‌ از ایران امروز چهارشنبه ۸ آبان ماه دستکم ۱۷ نفر در زندان‌های مختلف اعدام شدند.

علاوه بر این گزارش ها، سازمان حقوق بشر ایران گزارش هایی مبنی بر اعدام تعداد نا معلومی از زندانیان زندان عادل آباد شیراز در یافت کرده است. گزارش کامل اعدام‌های زندان عادل آباد به زودی منتشر خواهد شد.

اعدام یک زندانی افغان در سمنان به اتهام قاچاق موادمخدر

به گزارش فارس ٨ آبان ماه‌ به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان سمنان، این متهم که «م - س» نامیده‌ شده‌، اهل افغانستان است و به اتهام حمل و نگهداری بیش از ٩٩٧ گرم مواد مخدر از نوع کراک توسط دادگاه انقلاب اسلامی سمنان به اعدام محکوم شده بود.

اجرای حکم اعدام یازده نفر در زندان ارومیه (موکریان)

بر اساس گزارش آژانس موکریان یازده نفر در زندان مرکزی ارومیه به دار آویخته شدند. 

بر اساس این گزارش، صبح روز سه شنبه هفت نفر كه اسامیشان در زیر ذكر شده‌‌ است در زندان مركزی ارومیه بدار آویخته‌ شدند: ١. کامل سعیدی ٢. کامل حبیبی ٣. زکی خانی ٤. محمد گُرجی ٥. مصیب ساداتی ٦. ولی محمد زاده ٧. یدالله محمودی تمامی اعدام شدگان به جز یدالله محمودی از شهروندان کُرد هستند واتهام همگی خرید و فروش موادمخدر و اتهام یدالله محمودی قتل عمد اعلام شده‌ است.

اعدام چهار زندانی دیگر، از جمله‌ دو زن در ارومیه‌ كه‌ اسامی آنها مشخص نیست خبرگزاری موکریان در ادامه گزارش بالا میافزاید که علاوه بر هفت نفر ذکر شده چهار نفر دیگر نیز که هنوز اسامی آنها مشخص نیست، صبح امروز در زندان مرکزی ارومیه اعدام شده اند که دو تن از آنها زن گزارش شده‌ است.

اعدام سه‌ زندانی در زندان عادل آباد (کردبا)

ه گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، بامداد امروز، هشتم آبان‌ماه یک شهروند کُرد به نام رحیم رشیدی فرزند جعفر در زندان مرکزی شیراز به‌دار آویخته شد. وی از اهالی روستای "جَتَر" از توابع شهرستان ارومیه است. گفته شده وی متهم به خرید و فروش مواد مخدر بود. رحیم رشیدی ٥٠ سال سن و دارای ٥ فرزند است که ٤ سال گذشته در زندان شیراز محبوس بود.

بر اساس گزارش کُردپا ٢ تن دیگر نیز صبح امروز به اتهام قاچاق مواد مخدر در زندان عادل‌آباد شیراز به‌دار آویخته شده‌اند که هویت آنان نامعلوم می‌باشد.

اعدام یک زن و یک مرد در زندان رجایی شهر (هرانا)

به گزارش هرانا بامداد امروز دو زندانی در زندان رجایی شهر اعدام شدند. براساس این گزارش یکی‌ از این زندانیا‌ن از بند زنان زندان قرچک ورامین جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شد. هرانا به‌ نقل از یکی از زندانیان زندان رجایی شهر کرج ‌اسم وی را میترا شهنوازی ذكر كرده‌ و نوشته‌ است كه‌ وی بیمار بوده‌ و مامورین اعدام بدون توجه‌ به جسم بیمار وی او را بدار آویخته‌اند. شهنوازی ۱۱ سال در زندان بصورت بلاتکلیف بسر برده بود. وی به علت دفاع از خود در مقابل تجاوز به‌ عنف مرتکب به‌ قتل یک مامور نیروی انتظامی شده بود."”

متهم دیگر یک زندانی به نام "رهبر" بود که در بند ۴ زندان رجایی شهر کرج بسر می‌برد و از ۸ سال پیش به اتهام قتل عمد در زندان بسر می‌برد. وی بعد از ظهر روز گذشته جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل و سحرگاه امروز حکم وی از طریق چوبه دار به اجرا درآمد.

بدین ترتیب بر اساس گزارش‌های منابع رسمی‌ و غیر رسمی‌ در پنج روز گذشته دستکم ۳۹ زندانی در زندانهای مختلف ایران اعدام شده اند. سازمان حقوق بشر ایران جامعه جهانی‌ را به تلاش برای توقف اعدام‌ها در ایران دعوت می‌کند.